Általános Szerződési Feltételek

A vállalkozás impresszuma: 

A honlap neve: Léleksugár 

A honlap linkje: www.leleksugar.hu 

A honlap tulajdonosának adatai:

Név: Grigoriu Andrea egyéni vállalkozó

Nyilvántartási száma: 60330327

Nyilvántartásba vételi szerv: Nemzeti Adó- és Vámhivatal 

Felnőttképzési nyilvántartásba vételi szám: B/2025/001100

Nyilvántartást vezető szerv: Pest Vármegyei Kormányhivatal 

Lakcím: 1148, Budapest, Fogarasi park 2. 2/2

Adószám: 90970397-1-42

E-mail:grigoriu.andrea@gmail.com

Telefonszám: +36204846443

Tárhelyszolgáltató adatai:

Cégnév: Rackhost Zrt.

Cím: 6722 Szeged, Tisza Lajos krt. 41.

Adatközpont ügyelet (0-24): +3614451204

Web:https://www.rackhost.hu

Email:info@rackhost.hu

Kapcsolattartás a szolgáltatóval: 

Grigoriu Andrea 

grigoriu.andrea@gmail.com 

+36204846443

 

A Szolgáltató tekintetében, a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló tv. Szerinti magatartási kódex nem áll rendelkezésre. A Szolgáltató a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara tagja. 

Az ÁSZF-ben használt fontosabb fogalom meghatározások:

Szolgáltató: a szolgáltatást nyújtó természetes, illetve jogi személy vagy jogi személyiség nélküli szervezet. A vezetett meditációs/mantra foglalkozás, program, tréning, ismeretszerzés, előadás, workshop, webinár, tanácsadás, konzultáció, mentorálás szervezője.

Fogyasztó: az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy.

Résztvevő: a Szolgáltató szolgáltatásait igénybe vevő személy, aki részt kíván venni a Szolgáltató által szervezett vezetett meditációs/mantra foglalkozás, program, tréning, ismeretszerzés, előadás, workshop, webinár, tanácsadás, konzultáció, mentorálás egyéb szolgáltatáson.

Általános Szerződési Feltételek elérhetősége: A Szolgáltató hatályos Általános Szerződési Feltételek elnevezésű dokumentumot honlapján teszi közzé, a Résztvevő a honlapon elfogadja a jelentkezés/vásárlás során az ÁSZF-et, valamint egyes esetekben elektronikus levélben küldi el a vezetett meditációs/mantra foglalkozás, program, tréning, ismeretszerzés, előadás, workshop, webinár, tanácsadás, konzultáció, mentorálás egyéb szolgáltatáson.

Az Általános Szerződési Feltételek tartalma: 

Jelen Általános Szerződési Feltételek a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat igénybe vevő Résztvevő jogait és kötelezettségeit, a szerződő felek közötti megállapodás feltételeit tartalmazza. Az Általános Szerződési Feltételek érvényesek a Szolgáltató által szervezett vezetett meditációs/mantra foglalkozás, program, tréning, ismeretszerzés, előadás, workshop, webinár, tanácsadás, konzultáció, mentorálás egyéb szolgáltatáson való jelentkezés és azon való megjelenés, részvétel  esetén és a Szolgáltató által értékesített önálló tanulást segítő anyagok megvásárlására.  Ezen feltételek általános szerződési feltételeknek minősülnek, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26). Kormányrendelet rendelkezéseinek megfejelő tájékoztatás, szabályozást tartalmaznak. A jelen Általános Szerződési Feltételek bizonyos rendelkezései kizárólag a Fogyasztóként eljáró Résztvevőkre vonatkoznak.

A Résztvevő, ha a Szolgáltató szolgáltatásait igénybe kívánja venni, köteles elfogadni a jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit, amit elektronikus levélben történő visszaigazolással tehet meg.  Az Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseinek elfogadása esetén a jelen Általános Szerződési Feltételek szerinti szerződés jön létre a Szolgáltató és a Résztvevő között. Amennyiben a Szolgáltató a részvételi díj megfizetését megelőzően, szabályszerűen közzéteszi, vagy elküldi a Résztvevő részére a jelen Általános Szerződési Feltételek elnevezésű dokumentumot, de a Résztvevő az Általános Szerződési Feltételek elfogadásával kapcsolatban nem küld visszajelzést a Szolgáltató részére, azonban a részvételi díj összegét megfizeti a Szolgáltató részére, úgy kell tekinteni, hogy a Résztvevő az Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit elfogadta.

Az Általános Szerződési Feltételek hatálya: 

Jelen Általános Szerződési Feltételek 2025. április 04. napján lép hatályba, ez megegyezik az Általános Szerződési Feltételek közzétételének napjával. Az Általános Szerződési Feltételek rendelkezései a hatálybalépés napjától valamennyi Résztvevőre és szolgáltatásra hatályosak.

A Szolgáltató fenntartja a jogot jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseinek módosítására. Módosítás esetén a jelentkezés elküldésének időpontjában érvényben és hatályban lévő Általános Szerződési Feltételek kerülnek alkalmazásra.

Az Általános Szerződési Feltételek a Szolgáltató által nyújtott, az alábbiakban megnevezett szolgáltatásokra terjednek ki: a Szolgáltató által szervezett vezetett meditációs/mantra foglalkozás, program, tréning, ismeretszerzés, előadás, workshop, webinár, tanácsadás, konzultáció, mentorálás egyéb szolgáltatás (önálló tanulásra alkalmas anyagok megvásárlása), egyéb programokon való részvétel (online és személyes formában egyaránt). 

A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások igénybevételére az a személy jogosult, aki előzetesen jelentkezett a Szolgáltató által meghirdetett vezetett meditációs/mantra foglalkozás, program, tréning, ismeretszerzés, előadás, workshop, webinár, tanácsadás, konzultáció, mentorálás egyéb egyéb programokra, a jelentkezés elfogadását a Szolgáltató visszaigazolta, a jelentkező a részvételi díjat megfizette Szolgáltató részére és jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit elfogadta. 

Az Általános Szerződési Feltételek a fentiekben nevesített szolgáltatások vonatkozásában, az ezen szolgáltatások igénybevétele során a szerződő felek között keletkező jogokat és kötelezettségeket szabályozza.

A szerződés létrejötte, a szerződés megszüntetése:

A Résztvevő, valamint a Szolgáltató közötti jogviszony a jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával jön létre, mely meghatározza mindkét fél jogait és kötelezettségeit.

A szerződés elektronikus úton jön létre, azzal, hogy Résztvevő a szolgáltatásra jelentkezik,  a jelentkezést elküldi, és azt a Szolgáltató visszaigazolja (kifejezetten elfogadja a Résztvevő ajánlatát) a Résztvevő által megadott elektronikus levelezési címére, az adatvédelmi rendelkezések betartása mellett. A Szolgáltatónak jogában áll az igazolás visszaküldését követően is a szerződéstől elállni, annak teljesítésére tőle már el nem várható okok miatt (pl.: az adott szolgáltatást már nem nyújtja, vis maior, betegség, stb.). Elállás esetén a Szolgáltató köteles elszámolni a Résztvevővel, amennyiben pénzmozgás történt.

A Szolgáltató a szolgáltatásról (vezetett meditációs/mantra foglalkozás, program, tréning, ismeretszerzés, előadás, workshop, webinár, tanácsadás, konzultáció, mentorálás egyéb egyéb program ) tematikájáról, időpontjáról, helyszínéről, áráról honlapján, közösségi oldalán, vagy elektronikus levélben ad tájékoztatást a Résztvevők számára. Az esetleges elírásokért, téves adatokért a Szolgáltató felelősséget nem vállal. 

A szolgáltatásokra a Szolgáltató honlapján, közösségi oldalán vagy elektronikus levélben adott tájékoztatás alapján elektronikus levélben van lehetőség. A Résztvevő elektronikus levélben adja meg a választott szolgáltatás (vezetett meditációs/mantra foglalkozás, program, tréning, ismeretszerzés, előadás, workshop, webinár, tanácsadás, konzultáció, mentorálás egyéb egyéb program) nevét és személyes adatait, ami a számla kiállításhoz kötelező adat és elérhetőséget, amin a Szolgáltató értesítheti az esetleges változásokról. (név, cím, e-mail cím, telefonszám) a Szolgáltató részére. 

Ezt követően kerülnek elfogadásra az Általános Szerződési Feltételek, mely szintén az elektronikus levél visszaküldésével történik meg.

A jelentkezés elküldését követően a Szolgáltató felveszi a kapcsolatot a Résztvevővel, a jelentkezés visszaigazolása és további információk egyeztetése céljából.

A Résztvevő a jelentkezés elküldésével kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – a Szolgáltató jelen Általános Szerződési Feltételek szerinti visszaigazolása esetén – fizetési kötelezettséget von maga után. 

A Résztvevő elfogadja, hogy az ily módon kötött szerződés nem minősül írásban megkötöttnek, és arra Magyarország joga irányadó. A szerződésre a jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezései vonatkoznak.

A szerződés magyar nyelven jön létre, a Szolgáltató elektronikus formában tárolja a jelentkezéseket, a szerződés egyéb módon nem kerül iktatásra.

Résztvevő a jelentkezés során köteles a saját, valós adatait megadni. A regisztráció során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Résztvevő más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.

A Szolgáltatót a Résztvevő által tévesen, hiányosan vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető problémáért, semminemű felelősség nem terheli, tekintettel arra, hogy a Szolgáltató a Résztvevő számára a jelentkezés során az adatok leellenőrzésére minden esetben lehetőséget biztosít.

Ügyfélszolgálat: 

A Szolgáltató a jelen Általános Szerződési Feltételekben rögzített elérhetőségein válaszol az Érdeklődők/Résztvevők szolgáltatással kapcsolatos kérdéseire. 

A Résztvevők kötelezettségei: 

A Résztvevő vállalja, hogy részt vesz a Szolgáltató által ajánlott szolgáltatáson, melyre jelentkezett és megfizeti a részvételi díjat a Szolgáltató részére. 

A Résztvevő kötelezettséget vállal arra, hogy nem tanúsít olyan magatartást, amely a szolgáltatást és a szolgáltatás többi résztvevőjét és a Szolgáltató jogait vagy jogos érdekeit sértené vagy károsítani. A Résztvevő az okozott károkért a polgári jog szabályai szerint felel. 

A Szolgáltató jogosult a Résztvevőt a szolgáltatásban való további részvételtől eltiltani, amennyiben a Résztvevő a szolgáltatás során a szolgáltatás többi résztvevőjét, vagy az oktatót veszélyezteti, illetve magatartásával a szolgáltatást rendszeresen megzavarja és ezzel akadályozza az adott szolgáltatás  szerződés szerinti teljesítését. 

A Szolgáltató jogosult a képzés, szolgáltatás helyszínét, időpontját módosítani. Amennyiben a Résztvevő a módosítást vagy a módosítások valamelyikét nem fogadja el, ez a tény a jelen Általános Szerződési Feltételek szerint létrejött szerződés megszüntetését eredményezheti. 

A Résztvevő jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy a a jelentkezés során megadott adatai a valóságnak megfelelnek. Köteles az adataiban -a  szolgáltatás ideje alatt – bekövetkezett változásról haladéktalanul értesíteni a Szolgáltatót. 

A Szolgáltató kötelezettségei: A Szolgáltató vállalja, hogy jelen Általános Szerződési Feltételekben foglaltaknak megfelelően megszervezi és megvalósítja a szolgáltatását ( vezetett meditációs/mantra foglalkozás, program, tréning, ismeretszerzés, előadás, workshop, webinár, tanácsadás, konzultáció, mentorálás online vagy személyes formában)  és nyújtja a szolgáltatást. 

Amennyiben a képzés felnőttképzésnek minősül, Szolgáltató a felnőttképzésről szóló 2013. évi LXXVII. tv. Rendelkezései értelmében köteles eleget tenni adatszolgáltatási és statisztikai célú adatszolgáltatási kötelezettségének a felnőttképzés adatszolgáltatási rendszerén keresztül. 

A szerződés tárgya:

A kínált szolgáltatások a Szolgáltató részéről az alábbiak szerint lehetnek. 

Spirituális, egyéni fejlődést segítő, támogató, fejlesztő szolgáltatások: 

  • meditációs programok (vezetett meditációs foglalkozás, program, tréning, ismeretszerzés, előadás, workshop, webinár, tanácsadás, konzultáció, mentorálás) személyes vagy online jelenléttel, 
  • mantra programok (vezetett mantra foglalkozás, program, tréning, ismeretszerzés, előadás, workshop, webinár, tanácsadás, konzultáció, mentorálás)  személyes vagy online jelenléttel. 

Online jelenlét esetén a Szolgáltató által a honlapján/közösségi média oldalán közzétett felületen: pl, google teem, zoom vagy Teams felületeken zajlik a program, ez változó lehet. 

Személyes jelenlét esetén a Szolgáltató által a honlapján/közösségi média oldalán közzétett helyszínen zajlik a program, ez változó lehet. 

A szolgáltatásokat a Szolgáltató a honlapján, közösségi oldalán, közösségi oldalhoz létrehozott esemény oldalán, elektronikus hírlevelében vagy offline médiában teheti közzé. A programok árai  a Szolgáltató a honlapján, közösségi oldalán, közösségi oldalhoz létrehozott esemény oldalán, elektronikus hírlevelében vagy offline médiában feltüntetett árak ÁFA-t nem tartalmaznak. 

A kínált termékek  a Szolgáltató részéről az alábbiak szerint lehetnek. 

Spirituális, egyéni fejlődést segítő, támogató, fejlesztő termék: 

  • önálló, otthoni tanulásra alkalmas anyagok/jegyzetek (pdf, ppt, kiadvány formátumban), melyek a vásárlás után pdf, ppt, kiadvány formátumban elektronikus úton kerülnek kiküldésre vagy adott linkről letölthetőek.

A termékeket a Szolgáltató a honlapján, közösségi oldalán, közösségi oldalhoz létrehozott esemény oldalán, elektronikus hírlevelében vagy offline médiában teheti közzé. A termékek árai  a  Szolgáltató a honlapján, közösségi oldalán, közösségi oldalhoz létrehozott esemény oldalán, elektronikus hírlevelében vagy offline médiában feltüntetett árak ÁFA-t nem tartalmaznak. 

A Szolgáltató által kínált szolgáltatások/termékek  az egyén személyes spirituális fejlődését szolgálják. A Szolgáltató által kínált szolgáltatásokon való részvétel vagy a szolgáltató által kínált termékek használata nem helyettesítik a hagyományos orvosi és/vagy pszichológusi/pszichiátriai stb. kezelést. A Szolgáltató programjain kizárólag 18 éven felüli, mentális egészséggel rendelkezők vehetnek részt. A Szolgáltató programjain minden résztvevő a saját felelősségére vesz részt.

Részvételi díj: 

A szolgáltatás igénybevételéért a Résztvevő díj fizetésére köteles. A részvételi díj a szolgáltatásról szóló tájékoztatóban, a Szolgáltató honlapján vagy közösségi oldalán kerül feltüntetésre. A feltüntetett díjak érvényes fogyasztói árak, melyek pénzneme magyar Forint. A szolgáltatás ára Általános Forgalmi Adót (ÁFA) nem tartalmaz, mert a Szolgáltató alanyi mentességet választó ÁFA alanyként végzi vállalkozói tevékenységét. A Szolgáltató KATA-s vállalkozóként számlát kiállítani csak magánszemélyek részére tud. A szolgáltatások és termékek esetében feltüntetett árak, adókat pl. ÁFA-t nem tartalmaznak. Szállítási díjat nem tartalmaznak, kezelési költséget nem tartalmaznak. 

Szolgáltató az árváltozás jogát fenntartja: 

A Szolgáltató által küldött visszaigazolást követően a részvételi díj fizetendő végösszege nem változik. Előfordulhat azonban, hogy valamilyen technikai hiba vagy elírás következtében a piaci ártól jelentősen eltérő téved díj jelenik meg a tájékoztatóban, vagy a honlapon, közösségi oldalon, hirdetésben. Ilyen esetben a Szolgáltató a rendelt szolgáltatás biztosítása előtt elektronikus üzenetben megkeresi a Résztvevőt egyeztetés céljából. Az ilyen jelentkezéseket a Szolgáltató nem tekinti érvényesnek, és az ebből fakadó károkért a Szolgáltató nem vállal felelősséget. Szolgáltató mindent megtesz annak érdekében, hogy a részvételi díjakat pontosan tüntesse fel. Amennyiben minden gondossága ellenére hibás ár került feltüntetésre, a Szolgáltató nem kötelezhető arra, hogy a szolgáltatást a hibás áron biztosítsa. 

Fizetési és lemondási feltételek: 

A részvételi díj összegét átutalással (banki előre utalással) vagy személyes részvétel esetén készpénzzel lehet kiegyenlíteni. A szolgáltatáson való részvétel feltétele a részvételi díj Szolgáltató bankszámlájára történő beérkezése, vagy készpénzzel történő kiegyenlítése. 

Előre utalással történő fizetés: a Résztvevő a Szolgáltató bankszámlájára utalja a részvételi díj összegét. Az összeg Szolgáltató bankszámlájára történő megérkezését követően válik jogosulttá a Résztvevő a képzésen való részvételre, az online képzéshez való csatlakozásra, a szolgáltatás igénybevételére. 

Készpénzzel történő fizetés: a Résztvevő a személyes részvétel alkalmával fizeti meg a Szolgáltató részére a képzés szolgáltatás ellelnértékét. 

A Szolgáltató jogszabályi kötelezettségének eleget téve, felhívja a Résztvevő figyelmét, hogy a szerződési nyilatkozat megtétele (a képzésre, szolgáltatásra való jelentkezés elküldése) a Szolgáltató javára teljesítendő fizetési kötelezettséget von maga után. 

Résztvevő jogosult a képzésen, szolgáltatáson való részvételét lemondani a Szolgáltatóhoz intézett egyoldalú, írásbeli jognyilatkozatával, indokolási kötelezettség nélkül. 

Lemondásra vonatkozó feltételek: 

Ha a lemondásra több, mint 7 naptári nappal a szolgáltatás dátumát megelőzően kerül sor, úgy a Szolgáltató a részvételi díj teljes összegét visszautalja a Résztvevő bankszámlájára, 

ha a lemondásra több, mint 2 naptári nappal (de kevesebb, mint 7 naptári nappal) a szolgáltatás dátumát megelőzően kerül sor, úgy a Szolgáltató a részvételi díj 50%-ának megfelelő összeget visszautalja a Résztvevő bankszámlájára.

Ha az időpont lemondására a szolgáltatást megelőző 1 naptári napon belül, vagy nem kerül sor, a Szolgáltató nem téríti vissza a részvételi díj összegét. 

Amennyiben a Szolgáltató úgy ítéli meg, hogy a Résztvevők számára nem hasznos egy adott Résztvevő jelenléte – annak viselkedése, megnyilvánulásai miatt – a szolgáltatáson, úgy lehetősége van őt távozásra kérni. Ebben az esetben a Szolgáltató nem köteles visszatéríteni a részvételi díj összegét. 

Amennyiben a Résztvevő az adott szolgáltatáson nem jelenik meg, a szolgáltatást nem veszi igénybe, vagy az online/személyes programon nem vesz részt, az alkalom számára megtartottnak minősül, a befizetett pénzösszeg nem használható fel másra, és nem jár vissza, a szolgáltatás teljes díját köteles megfizetni Szolgáltató részére. 

Ha a Szolgáltató saját hibájából vagy önhibáján kívül, akár a szolgáltatás egészével, akár a szolgáltatás egy részének teljesítésével késedelembe esik, az előre egyeztetett időpontban nem jelenik meg, nem áll rendelkezésre, a szolgáltatás az ő hibájából nem kezdhető meg vagy elmara, akkor köteles az elmaradást pótolni és egy új időpontban megtartani az elmaradt eseményt. 

A Résztvevő elfogadja, hogy a részvételi díj összegéről kiállított számlát kizárólag elektronikus úton kapja meg az általa megadott elektronikus levelezési címre. A Résztvevőnek gondoskodnia kell arról, hogy az elektronikus úton történő számla kézbesíthető legyen és a technikai beállítások (pl. tűzfalak, vírusvédelem stb.) ezt ne akadályozzák. Elektronikus levelezési cím változása esetén a Résztvevő köteles a Szolgáltatót elektronikus levélben értesíteni. 

Teljesítési idő, a szolgáltatás igénybevétele, felelősség: 

A teljesítés időpontja a szolgáltatás megtartásának előre meghirdetett időpontja. 

A Résztvevő tudomásul veszi, hogy Szolgáltató arra vállalt kötelezettséget, hogy a vállalt szolgáltatást a szakmai és etikai szabályok betartásával, legjobb tudása és tapasztalata alapján, a Résztvevő érdekeit szem előtt tartva nyújtja. 

A Résztvevő tudomásul veszi, hogy a szolgáltatás szerinti programokon tilos az elhangzottakat hang- vagy kép rögzítésére alkalmas eszközzel – a Szolgáltató előzetes hozzájárulása nélkül – rögzíteni. A Résztvevők kizárólag a Szolgáltató és a többi Résztvevő előzetes hozzájárulásával jogosultak felvételeket készíteni a szolgáltatás szerinti programokon. 

Résztvevő tudomásul veszi azt is, hogy a szolgáltatás szerinti programon vagy azt követően a Szolgáltató által átadott dokumentumokat, információkat, jegyzeteket, ppt-ket, tananyagot nem jogosult harmadik személyek számára átadni, továbbítani, sokszorosítani és forgalomba hozni. A hivatkozott dokumentumok Szolgáltató kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és bármilyen felhasználás kizárólag a Szolgáltató előzetes engedélyével lehetséges. 

Amennyiben a képzés felnőttképzésnek minősül, a 2013. évi LXXVII. tv. – a felnőttképzésről értelmében  a képzésen Résztvevő köteles a jogszabályban írt adatokat a Szolgáltató részére megadni, az adatok megadása nélkül nem vehet részt a képzésben. A Résztvevő kötelezettséget vállal arra, hogy az általa szolgáltatott adatok a valóságnak megfelelnek. A téves, vagy pontatlan adatszolgáltatás miatt a Szolgáltatót semmilyen felelősség nem terheli. 

Online térben zajló szolgáltatás esetén a Résztvevő tudomásul veszi, hogy kizárólag egy személy, egy eszközről jogosult a szolgáltatáson való részvételre, csatlakozásra. 

A jelen pontban írt kötelezettsége megsértése miatt a Résztvevő teljes körű felelősséggel tartozik. Amennyiben a s Szolgáltató tudomására jut a Résztvevő által elkövetett jogsértés, jogosult 30.000 Ft, harmincezer forint összegű kötbérről számlát kiállítani a Résztvevő részére. Résztvevő köteles a számla összegét 8 napos fizetési határidő figyelembevételével kiegyenlíteni. 

Szolgáltató nem köt szerződést kiskorúakkal. A Résztvevő a jelent Általános Szerződési Feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy a szerződés megkötésekor 18. életévét betöltötte. 

A Szolgáltató által kínált szolgáltatások/termékek  az egyén személyes spirituális fejlődését szolgálják. A Szolgáltató által kínált szolgáltatásokon való részvétel vagy a szolgáltató által kínált termékek használata nem helyettesítik a hagyományos orvosi és/vagy pszichológusi/pszichiátriai stb. kezelést. A Szolgáltató programjain kizárólag 18 éven felüli, mentális egészséggel rendelkezők vehetnek részt. A Szolgáltató programjain minden résztvevő a saját felelősségére vesz részt. A Résztvevő a jelen Általános Szerződés Feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy a szerződés megkötésekor mindezeket megértette, tudomásul vette és elfogadja. 

Elállás és visszatérítés:

Elállási jog nem illeti meg a Résztvevőt a szolgáltatás  nyújtására irányuló szerződés (a szolgáltatások egészének teljesítését követően), valamint a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a Szolgáltató a Résztvevő kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Résztvevő e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az itt írt elállási jogot. 

Résztvevő tudomással bír arról, hogy jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával kifejezetten beleegyezik abba, hogy a Szolgáltató az általa nyújtott szolgáltatások díjának megfizetését követően megkezdje a szolgáltatás  nyújtását. Ezzel a Résztvevő elveszíti a jelen pontban részletezett elállási jogát, melyet a Résztvevő jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával tudomásul vesz. 

Adatkezelés és adatvédelem (GDPR):

A Szolgáltató kizárólag a hatályos jogszabályok rendelkezéseivel összhangban, az adatkezelési és adatvédelmi rendelkezések előírásait szigorúan betartva végzi a személyes adatok kezelését, figyelembe véve a jogszerűség, tisztességes eljárás és átláthatóság, a célhoz kötöttség, adattakarékosság, pontosság, korlátozott tárolhatóság alapelveit. 

A Szolgáltató megtesz minden olyan technikai és szervezési intézkedést, hogy a Résztvevők személyes adatait biztonságos, az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679. rendelete által előírt módon kezelje. 

A Szolgáltató személyes adatok kezelésével kapcsolatos  Adatvédelmi tájékoztatója elérhető a Szolgáltató honlapján és székhelyén.

Adatbeviteli hibák javításának lehetősége 

A jelentkezés során a Résztvevőnek folyamatosan lehetősége van a megadott adatok javítására vagy törlésére. 

Ha a jelentkezés elküldését követően szeretné a Résztvevő módosítani a megadott adatokat, ezt a Szolgáltató jelen Általános Szerződési Feltételekben megadott elérhetőségein tudja jelezni a Szolgáltató irányába. 

A Résztvevő a jelentkezés véglegesítésével tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató a Résztvevő hibás adatbeviteléből, illetve a pontatlanul közölt adatokból keletkező károkért nem vonható felelősségre. 

A jelentkezés során pontatlanul megadott elektronikus levelezési cím, vagy a postafiók tárhelyének telítettsége a visszaigazolása hiányát okozhatja, ami megakadályozhatja a szerződés létrejöttét. Ilyen esetekben a Szolgáltató megpróbál egyéb módon kapcsolatba lépni a Résztvevővel. 

Jogviták rendezése:

A Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos panaszkezelés:

Amennyiben a Résztvevő a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatással kapcsolatban nem elégedett, és panasszal szeretne élni a Szolgáltató felé, azt szóban és írásban, valamint postai úton (Grigoriu Andrea egyéni vállalkozó, 1148, Budapest, Fogarasi park 2. 2/2. ), vagy elektronikus levél formájában (grigoriu.andrea@gmail.com) megteheti. 

A Szolgáltató minden panaszt kivizsgál. A szóbeli panaszt a Szolgáltató köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a Résztvevő a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Résztvevőnek átadni.

Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Résztvevőnek legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni.

Az írásbeli panaszt a Szolgáltató – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban, érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a Szolgáltató indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a Szolgáltató köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

  •  a Résztvevő neve, lakcíme,
  •  a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  •  a Résztvevő panaszának részletes leírása, a Résztvevő által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  •  a Szolgáltató nyilatkozata a Résztvevő panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  •  a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a Résztvevő aláírása,
  •  a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  • telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

A Szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles a Résztvevőt írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely Hatóság vagy Békéltető Testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes Hatóság, illetve a Résztvevő lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti Békéltető Testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a Békéltető Testületi eljárást.

Békéltető Testület, Fogyasztóvédelem:

A Szolgáltató ezúton tájékoztatja a Résztvevőket (amennyiben a Résztvevő Fogyasztónak minősül), hogy amennyiben a Résztvevő nem ért egyet a Szolgáltató válaszával, melyet panaszára adott, az alábbi hatóságokhoz fordulhat:

Békéltető Testületi eljárás kezdeményezéséhez a Résztvevő lakóhelye szerinti illetőségű Békéltető Testülethez, vagy a Szolgáltató székhelye szerinti Békéltető Testülethez fordulhat a Résztvevő.

A Szolgáltató székhelye szerinti Békéltető Testület:

Budapesti Békéltető Testület

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.

Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.

Telefonszám: +36 (1) 488 21 31

Fax: 06-1-488-2186

E-mail:bekelteto.testulet@bkik.hu

Honlap:www.bekeltet.bkik.hu

 

Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei ABC sorrendben: 

Baranya Megyei Békéltető Testület

Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.

Levelezési cím: 7602 Pécs, Pf. 109.

Telefonszám: +36-72/507-154

Mobil: +36-20/283-3422

Fax: 06-72-507-152

E-mail: info@baranyabekeltetes.hu

Honlap: www.baranyabekeltetes.hu

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület

Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

Levelezési cím: 6001 Kecskemét Pf. 228.

Telefonszám: (+36) 76 501 525; (+36) 76 501 532

Mobil: (+36) 70 938 4765

Fax: 06-76-501-538

E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu

Honlap: www.bacsbekeltetes.hu

Békés Megyei Békéltető Testület

Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.

Telefon: 06-66-324-976

Fax: 06-66-324-976

E-mail:bekeltetes@bmkik.hu

Honlap:www.bmkik.hu/index.php?id=1317

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület

Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefonszám:06-46-501-091

E-mail:bekeltetes@bokik.hu

Honlap:www.bokik.hu/bekelteto-testulet

Csongrád Megyei Békéltető Testület

Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefonszám: 06-62-554-250/118

E-mail:bekelteto.testulet@csmkik.hu

Honlap:www.bekeltetes-csongrad.hu

Fejér Megyei Békéltető Testület

Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefonszám:06-22-510-310

Fax: 06-22-510-312

E-mail:bekeltetes@fmkik.hu

Honlap:www.bekeltetesfejer.hu

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület

Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefonszám: 06-96-520-217

E-mail:bekeltetotestulet@gymskik.hu

Honlap:www.gymsmkik.hu/bekelteto

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület

Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.

Telefonszám: 06-52-500-710; 06-52-500-745

Fax: 06-52-500-720

E-mail:bekelteto@hbkik.hu

Honlap:www.hbmbekeltetes.hu

Heves Megyei Békéltető Testület

Cím: 3300 Eger, Hadnagy utca 6. földszint 1. kapucsengő: 6

Postacím: 3300 Eger, Faiskola út 15.

Telefonszám: +36 36 416-660/105 mellék

Mobil: (30) 967-4336

E-mail:bekeltetes@hkik.hu

Honlap:www.hkik.hu/hu/content/bekelteto-testulet

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület

Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 303-304. szoba

Telefonszám: 06-20-373-2570

E-mail:bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu

Honlap:www.jaszbekeltetes.hu

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület

Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

Telefonszám: 06-34-513-010; 06-34-513-012

Fax: 06-34-316-259

Email:bekeltetes@kemkik.hu

Honlap:www.kemkik.hu/bekelteto-testulet

Nógrád Megyei Békéltető Testület

Cím: 3100 Salgótarján, Mártírok útja 4. fsz. 1.

Telefonszám: 06-32-520-860

Fax: 06-32-520-862

E-mail:nkik@nkik.hu

Honlap:www.bekeltetes-nograd.hu

Pest Megyei Békéltető Testület

Cím és levelezési cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.

Telefon/Fax: 06-1-792-7881

E-mail cím:pmbekelteto@pmkik.hu

Honlap:www.panaszrendezes.hu

Somogy Megyei Békéltető Testület

Cím: 7400 Kaposvár, Anna u. 6.

Telefonszám: 06-82-501-026; 06-82-501-000

Fax: 06-82-501-046

E-mail: skik@skik.hu

Honlap: www.skik.hu/bekelteto-testulet-159

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület

Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

Telefon: 06-42-420-180

Fax: 06-42-420-180

E-mail: bekelteto@szabkam.hu

Honlap: www.bekeltetes-szabolcs.hu

Tolna Megyei Békéltető Testület

Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet

Telefon: 06-74-411-661

Mobil: 06-30-664-2130

Fax: 06-74-411-456

E-mail: kamara@tmkik.humonus.greta@tmkik.hu

Honlap: www.tmkik.hu/hu/bekelteto-testulet

Vas Megyei Békéltető Testület

Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.

Ügyfélfogadás címe: 9700 Szombathely, Rákóczi Ferenc u. 23.

Telefonszám: 06-94-312-356; 06-94-506-645

E-mail: pergel.bea@vmkik.hu

Honlap: www.vasibekelteto.hu 

Veszprém Megyei Békéltető Testület

Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 115-116.

Levelezési cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. Pf.: 220

Telefonszám: 06-88-814-121; +36-88-814-111

E-mail: info@bekeltetesveszprem.hu

Honlap: www.bekeltetesveszprem.hu

Zala Megyei Békéltető Testület

Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi út 24.

Telefonszám: 06-92-550-513

Fax: 06-92-550-525

E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu

Honlap: www.bekelteteszala.hu 

A Békéltető Testület olyan független testület, mely a megyei kereskedelmi és iparkamarák, illetve a Fővárosi Kereskedelmi és Iparkamara mellett működik. Létrehozásuk célja az volt, hogy megkíséreljék a Résztvevő és a Szolgáltató között fennálló vitás kérdéseket bíróságon kívül megoldani, elsősorban egyezséget létrehozni a két fél között és ezzel egyszerűen, gyorsan és hatékonyan segíteni a fogyasztói jogok érvényesülését.

A Békéltető Testülethez fordulás feltétele, hogy a Résztvevő megkísérelje a vitát közvetlenül a Szolgáltatóval rendezni. A Békéltető Testület eljárása ingyenes, a Résztvevőnek csak akkor merülhet fel fizetési kötelezettsége, amennyiben a Testület a Résztvevő hátrányára dönt.

A Békéltető Testület eljárása a Résztvevő kérelmére indul. A kérelmet a Békéltető Testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

A kérelemnek tartalmaznia kell:

  • a Résztvevő nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
  • a Szolgáltató nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
  • az illetékes Békéltető Testület helyett kérelmezett Testület megjelölését,
  • a Résztvevő álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
  • a Résztvevő nyilatkozatát arról, hogy a Résztvevő a Szolgáltatóval közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését,
  • a Résztvevő nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más Békéltető Testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor,
  • a Testület döntésére irányuló indítványt,
  • a Résztvevő aláírását.
  • A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a Résztvevő bizonyítékként hivatkozik, így különösen a Szolgáltató írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a Résztvevő rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

Ha a Résztvevő meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

Amennyiben a Résztvevő fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a Hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelemről szóló törvény 45/A. § (1)-(3) bekezdéseiben, valamint a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet alapján általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal jár el: https://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek

A Résztvevő jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

Online vitarendezés:

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, ahol a Résztvevők (amennyiben Fogyasztóként járnak el) regisztrálhatnak és lehetőségük nyílik arra, hogy online jelentkezéshez kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék, egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Ha a Résztvevő panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt online termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét. A portálon lehetőség van kiválasztani a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.

Az online vitarendezési platform elérhetősége:

ODR link:https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

Vegyes és záró rendelkezések:

Amennyiben kötelező erejű jogszabályi rendelkezés, vagy bírósági döntés jelen Általános Szerződési Feltételek bármely rendelkezését korlátozza vagy érvényteleníti, az nem érinti az Általános Szerződési Feltételek többi rendelkezésének érvényességét.

Jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdések tekintetében a Magyar Polgári Törvénykönyv (2013. évi V. tv.) és az egyéb vonatkozó jogszabályi rendelkezések irányadók.

Vonatkozó jogszabályok:

A felek között létrejött szerződésre különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:

  • 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről;
  • 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről;
  • 45/2014 (II.26) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól;
  • 2013. évi LXXVII. törvény a felnőttképzésről (amennyiben felnőttképzési szolgáltatás nyújtására kerül sor) 

Jelen Általános Szerződési Feltételek 2025.  május 27.  napján lépnek hatályba, az ezt követően létrejött szerződések tekintetében alkalmazandók.  

Budapest, 2025. május 27.